onsdag 27. oktober 2010

Topp 3 denne uka. Eller denne torsdagen.

Topp 3 denne uka:

1. Sufjan Stevens, The Age of AdzAnmeldelse fra det utmerkede nettstedet allmusic.com

Genialt album med Michigans ganske lille, men likevel essensielle sønn. Må bare elske en artist som skriver gripende sanger om massemordere (John W. Gacy), en ungdomskjæreste som dør av kreft i skjelettet (Casimis Pulaski Day) og hyllester til alle små og store helter i den slitne delen av industri-USA.  For å si det sånn, der Michael Moore er en bulldoser er Sufjan mer som en veltrimmet 2CV med banjo og vintage-trommemaskiner i baksetet. I den grad det er bakseter i en 2CV.

Her er han litt tilbake i elektronica-land, med FOR noen sanger og arrangementer! En kamerat av meg beskrev "Too much" som den beste sangen Adrian Belew aldri skrev. Hvis ikke det er et kvalitetstegn, vet ikke jeg!


2. Radiohead: Pyramid song. Verdens beste sang. Nuff said. Pyramid Song er fra CD-en Amnesiac.
Andre Radiohead-favoritter: Paranoid Android, 2+2=5, Karma Police,  There There, You and whose Army? Radiohead hører til på en annen planet. Planet Telex?


3. King´s X: XV. Favorittbandet mitt i metal/rock-sjangeren.  Har sett dem live 2 ganger. Reale jordskjelv i sjelslivet mitt begge ganger. Dette er den foreløpig siste CD-en fra 2008. Sjekk denne på spotify: King's X – Move Det siste verset ("Force ethical standards....") gir meg høneskinn. Hver gang. Spilles HØYT!

Ny liste kommer etterhvert.  Kommentarer mottas med takk. Kanskje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar